Mui Ne en tevens laatste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Mui Ne en tevens laatste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Mui Ne en tevens laatste bericht uit Vietnam

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

27 Juli 2008 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal,
We hadden ons voorgenomen om op het strand van Mui Ne lekker uit te rusten maar op eerste dag zijn we meteen op de fiets geprongen richting Phan Tiet. Het was ongeveer 12 kilometer heen, maar erg heuvel op en af. Dat viel niet mee bij een temperatuur van rond de 30 graden. Het was het wel waard, Phan tiet is een leuke vissersplaatsje met prachtige vooral blauw gekleurde bootjes. Er waren weinig tot geen toeristen wat de mensen hier extra vriendelijk en toeschietelijk maakt. Op de visafslag hebben we leuke foto's kunnen maken van mensen die druk aan het vis sorteren waren, ze zijn trots op hun baan en willen het je graag laten zien. Hans had al meteen een jongen achterop die hem stevig vasthield en al fietsend over de kade, zorgde dat voor veel hilaritiet onder de werkende vietnamezen. op de terugweg nog een mooie Chamtoren bekeken en daarna lekker 's middags aan het strand gelegen. Aan het eind van de middag begon het te regenen maar iedereen bleef gewoon op het strand en in de zee, alleen werden de bedden even onder de rieten parasols gezet. Het bleef heerlijk warm en prettig op het strand. 's Avonds genoten van een heerlijke Hotpot, ons favoriete gerecht in Vietnam.
De volgende ochtend de fiets in geruild voor een brommertje, dat ging al veel beter. Lekker langs de kustweg gereden, mooie baaien en uitzichten gezien. De rode en witte zandduinen bezocht (denk aan Schoorl maar dan heel groot). Je kon er met een zeilje van af sleeen. Daarna via het plaatsje Mui Ne, waar volgens zeggen de beste vissaus wordt gemaakt, wat overigens heel goed te ruiken is :( Overal ligt vis te drogen voor de bereiding van deze saus. We zijn ook nog even naar de watervallen geweest. Deze waren via een riviertje, waar je doorheen moest lopen te bereiken. Aangekomen bij de watervallen viel het wat tegen, verloop twee meter! Maar de wandeling er naar toe, door een soort kleine canyon was erg leuk.
's Middags weer heerlijk op het strand en in de zee.
Op ons laatste dagje in Mui Ne hebben we eigenlijk alleen maar geluierd. Na weer 5 uur in de trein met de locale bevolking inclusief al hun etenswaren en -luchten zijn we terug in Saigon.
Wat wij na deze reis vinden van Vietnam? Geweldig!
Wat we voor bijzonderheden zijn tegen gekomen in Vietnam? Heel veel zoals: De vriendelijkeheid en hulpvaardigheid van de mensen, de vitaliteit en werklust om hun land in korte tijd op een hoger niveau te krijgen, de trots en de onverstaanbare taal. Maar ook de soms bizarre eetgewoonten, het hectische verkeer en wat je allemaal op een brommer kan
vervoeren. Vietnam is echt een land in opbouw met de daarbij behorende grote verschillen tussen arm en beginnend rijk. En bouwen doen ze, we zijn bijna in geen hotel geweest waar niet een of andere verbouwing gaande was.
Verder is het leuk om tijdens het reizen allerlei mensen te ontmoeten uit de meest verschillende landen. Heel bijzonder was dat we op de eerste dag in Hanoi, een stad met miljoenen inwoners, Gerdien (Windroos, Nicole!) Hans en Stijn tegen kwamen, een collega van Hans.
Natuurlijk reis je over de toeristische route van Noord naar Zuid en kom je daardoor soms dezelfde mensen meerdere keren tegen wat de ene keer een leidt tot een vluchtige begroeting, de andere keer tot een gezellig etentje.
We sluiten af, over een uur gaat onze taxi richting vliegveld. We zien jullie in het Zaanse!

Foto's zien...even geduld maar op ons verjaardagsfeestje kun je ze vast wel bekijken.

Liefs Hans en Tilly

ps. Zoals een Vietnameze gids opmerkte bij een excursie " Wel bij elkaar blijven want jullie lijken allemaal op elkaar".

• 27 Juli 2008 - 11:01

Atse En Gerda:

Bedankt voor jullie reisverslagen en hebben zo meegenoten, Prettige thuisvlucht.