Beiroet - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Beiroet - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Beiroet

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

22 December 2007 | Nederland, Koog aan de Zaan

Hallo Lieve allemaal,
Na een vermoeidende maar voorspoedige reis kwamen we gisteren rond 8 uur aan in Beiroet waar we werden opgehaald door onze gidsen Willemien en Awaad. We zijn met een groepje van 5 personen.
Gisteren nog even een wandeling gemaakt langs de boulevard, die nog volop in de reconstructie is. Vandaag hebben we ervaren dat dat geldt voor heel Beiroet.
Vanmorgen om negen uur van start gegaan met een wandeling door de oude binnen stad. Ongelooflijk wat een diversiteit. Heel veel resten van de voorgaande oorlogen, kapot geschoten huizen, aan de andere kant volop een stad in opbouw. Veel nieuwe hotels, winkels en flats. Er wordt geprobeerd de oude stijl zoveel mogelijk te volgen. Hoewel de oorlog voorbij is word je er toch steeds mee geconfronteerd. Op veel punten staan, preventief, barricades met militairen. Deze glimlachen je toe en groeten volop, zeker geen grimmige sfeer. In tegendeel juist, we hebben zelden een stad meegemaakt waar de mensen zo vriendelijk zijn en haar gastvrijheid hoog in het vaandel staat. De stad zelf is een mengeling tussen oost en west, een oosterse stad met veel invloeden uit europa en amerika. We hebben het graf bezocht van de in 2005 vermoorde president Harriri, erg indrukwekkend. Daarna naar het nationaal Museum geweest, veel opgravingen. Een bijkomstigheid van de herstel werkzaamheden is dat daardoor veel archeologische vondsten worden blootgelegd, brokstukken liggen gewoon in de tuin van het museum. Nu lopen we lekker door de stad en voelen ons, in tegestelling van wat iedereen denkt, erg veilig. Veiliger dan we ons in menig andere grote stad hebben gevoeld. Morgen gaan we naar Byblos, doen daar wel weer verslag van. Veel liefs vanuit zonnig Beiroet (20graden, zon, blauwe lucht),
Hans en Tilly

• 22 December 2007 - 18:59

Nicole:

Hoi Hans en Tilly,
    Vanuit een ietwat koud Zaandam even een groet van mij. Wij hebben een beetje een soort van sneeuw gehad maar door het zonnetje van vandaag, jaja!, is dit al weer helemaal verdwenen.

Ik hou jullie in de vakantie in de gaten.
    Veel plezier en maak wel mooie foto's.

Groetjes,
    Nicole
    (die door van AGORA)

• 22 December 2007 - 19:48

Atse:

Hoop dat jullie naast de verslagen ook mooie foto's maken en deze met jullie nog een keer te bekijken.

Veel plezier vauit een wit en koud Nederland

• 22 December 2007 - 22:19

Alex En Sarah :

Lieve Hans en Til,

We zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Klinkt allemaal hartstikke leuk. Hier is het een stuk minder zonnig en blauw, eerder wit en koud. Heel veel plezier!

Kus Alex en Sarah

• 23 December 2007 - 10:04

Henk En Inge:

Wat een verschil met hier. Er werd gister geschaatst. Alles was wit aangevroren en wij konden prachtige winterfoto´s maken. Zijn benieuwd naar jullie volgende bericht

• 23 December 2007 - 11:15

Aron:

hans en til,

nou 20 graden dat doen doen jullie wel goed hoor de bomen zijn hier nog steeds wit. Leuk verhaal ik ben jaloers.

aron

• 23 December 2007 - 16:08

Corrie:

ik ben weer in de lucht na de renovatie,dus kan ik van jullie verslagen ook volgen.
    het eerst deel klinkt indrukwekkend en bijzonder.
    veel liefs,
    corrie

• 24 December 2007 - 11:56

Ellie:

Hallo Hans en Tilly,
    Voor jullie dus geen witte kerst maar wel heel bijzondere kerstdagen.
    Groetjes vanuit een koud en grijs Zaandam,
    Ellie