Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

15 Juli 2008 | Vietnam, Hoi An

Hallo Allemaal,
Zo als jullie al begrepen hadden zijn we goed aangekomen in HoiAn. We blijven hier een week om weer even uit te rusten van alle belevenissen en om alle indrukken weer even een plekje te geven. Hoi An is een leuke plaats met veel winkeltjes, restaurantjes en gezelligheid. Het strand is ongeveer 10 minuten fietsen, dus heel goed te doen. Het strand en de zee zijn mooi schoon en het is er niet erg druk. In Hanoi was het warm en vochtig, hier warm en helder en iets minder vochtig. Goed uit te houden dus. Raar voor ons is dat het 's ochtends net zo warm is als 's avonds, echt afkoelend doet het hier niet. We hebben hier een luxe hotel met een ruime kamer met een balkonnetje en uitzicht op het zwembad (je). De afgelop-en dagen hebben we dus niet veel meer gedaan dan luieren rond het zwembad of op het strand. Grappig is dat je hier allemaal ERuropianen ziet fietsen op veel te kleine damesfietsen in een veel te klein verzet. Volgens Hans is het enige gevaar van HoiAn de overdaad aan kleermakers. Je kunt hi9er werkelijk alles laten maken wat je maar wil, geef ze een broek en ze maken hem na, wijs een plaatje aan en ze maken het. En natuurlijk hebben wij dat ook gedaan. Vandaag zijn we wezen winkelen en hebben van alles besteld. Wij dachten dat het maatnemen wel even tijd zou nemen maar er werd wat op een papiertje gekrabbeld, een modelletje getekend en dat was het....morgen moeten we passen. Wij zijn zeer benieuwd.
Verder zijn we nog naar MySon geweest, een tempelcomplex van de Chamcultuur, meer hindoestisch van oorsprong. Het moet heel mooi geweest zijn maar helaas is hier de schade van de Vietnam oorlog erg groot waardoor veel verloren is gegaan. We hebben nog wel een hele leuke voorstelling gezien van Chamdansen en een fluitspeler, hoog bejaard, die ongelooflijk lang een toon kon aanhouden (waar haalt zo'n man de adem vandaan). Volgens ons waren hier veel Indiaase invloeden te zien. We blijven hier nog tot zaterdag, tijd genoeg om uit te rusten.
Groeten Hans en Tilly

• 17 Juli 2008 - 11:29

Ellie:

Hallo Hans en Tilly,
    Al weer uitgerust? Hoe is het met jullie nieuwe garderobe? Was het naar jullie zin? En nu zeker nog nieuwe tassen nodig om alles mee te nemen.... .
    Groetjes, Ellie

• 17 Juli 2008 - 21:08

Corrie:

ik ben weer terug van texel en heb een heerlijke vakantie gehad! ik was heel benieuwd hoe jullie ervaringen waren in vietnam en als ik dit allemaal lees krijg ik ook wer het vietnam gevoel. wat een geweldig land he en dan vooral de mensen. ik weet niet waar jullir nu naar toe gaan , maar het is wel de laatste weeek en geniet ervan ! voor dat je het weet ben je weer thuis. ik ben nog 4 dagen met mats naar texel geweest en heb weer volop genoten van dit heerlijke kind,niet alleen oma heeft hier van genoten maar ook mats had het erg naar zijn zin.
    liefs corrie