Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

12 Juli 2008 | Vietnam, Hué

Hue, keizersstad

Na een korte vlucht kwamen we vlot in Hue aan. Prachtig hotel, met heel vriendelijk personeel die ons bij alles verzekerende dat alles bij de prijs inbegrepen was zoals gebruik van fohn en airco, waterkoker, internet enz. Tijdens het intenetten werden ons voortdurend glazen koud water aan geboden, 's middag kregen we gebakjes of fruit op de kamer en het ontbijt was geweldig (11 soorten fruit, prachtig gepresenteerd). Jullie begrijpen we hebben het slecht in Vietnam. Hue is een stad met een grote historie, onze gids wist daar heel veel over te vertellen. We hebben de belangrijkste Pagode bezocht, de citadel met de keizerlijke paleizen en een tombe. Het keizerlijk paleis is het verblijf waar de keizers van de Ngyni dynastie verbleven en regeerde (ongeveer 1820-1960). Veel rood, de kleur van de macht en geel, kleur van de keizers. Mooie tuinen en imposante gebouwen. We hadden het erg getroffen met de gids, zij kon ons heel veel over de geschiedenis vertellen in goed verstaanbaar engels. Daarna 's middags naar de tombe geweest van Tu Duc, een van de belangrijkste en meest geliefde keizers. De tombe werd door hem zelf gebouwd om hier te worden begraven na zijn dood, maar omdat de plek zo mooi en vredig was leefde hij er al 17 jaar voor hij stierf. De tombe bestaat dan ook uit een paleis, met pagoden voor religieus gebruik, theater, tombes voor zijn vrouw en stiefzoon, verblijven voor de concubinnes etc. Het is een heel complex, prachtig omringd met lotusvijvers en in het bos gelegen.Ook nu wist de gids ons weer van alles te vertellen, bev. dat de concubines na de dood van de keizer nooit meer het complex van de tombe mochten verlaten, zij waren verbonden met de keizer ook in de dood. Sommige concubines waren heel jong toen hij stierf, 17/18 jaar, zij bleven als chique gevangenen in de tombe tot ook zij stierven.
Vandaag met de bus vertrokken naar Hoi An. De busreis was vermoeiend, de airco stond op laag (uit??), de raampjes mochten niet open maar na een reis van 5 uur kwamen we vanmiddag aan in Hoian. Het hotel is heerlijk met een zwembad, de kamer is fijn en we hebben vanavond meteen fietsen gehuurd en ons in het drukke verkeer gewaagd. We hebben heerlijk vis gegeten en zijn weer veilig terug gekomen in het hotel. Morgen gaan we naar My Son en daarna houden we een paar dagen rust. Jullie horen nog van ons...

• 12 Juli 2008 - 17:51

Nel:

Zo te zien genieten jullie volop. Leuk om het zo op de voet te volgen. Je planten staan er mooi bij, Tilly. De regen komt met bakken uit de lucht!
    Groetjes, Hans en Nel

• 13 Juli 2008 - 10:40

Ellie:

Hallo Hans en Tilly,
    Wat zien en beleven jullie veel zeg! En er is dus ook veel afwisseling in het vervoer: vliegtuig, bus, auto en nu ook nog op de fiets! Al veel foto's gemaakt?
    Groetjes, Ellie

• 14 Juli 2008 - 05:57

Kyra:

Wat een belevenis he, Vietnam! Leuk om jullie verhalen te lezen, ik herleef onze eigen reis in Vietnam weer helemaal. Veel plezier en liefs Kyra

• 14 Juli 2008 - 11:15

Violet:

Beste tilly en hans,

Ter voorbereiding op mijn reis naar Vietnam (22.7) stuitte ik op jullie site van het weekend. Wat een belevenissen en leuke verhalen!

Wij zoeken nog een leuk hotel in Hue dus ben wel geinteresseerd waar jullie hebben gezeten, aangezien jullie zo tevreden waren.

Wellicht kunnen jullie via deze optie reageren of anders via violethulleman@hotmail.com

Dank alvast en een goeie vakantie!

Groeten uit Groningen

• 14 Juli 2008 - 18:12

Rita:

Hé reizigers, zo te horen zijn jullie inderdaad wel aan een paar dagen rust toe.
    om alles weer even te laten bezinken. Gelukkig werden de conbubines niet levend mee begraven, het kan altijd nog erger...haha.

Groetjes Rita en Stan en doe vorzichtig.