Na een lange reis..... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Na een lange reis..... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Na een lange reis.....

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

01 Juli 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,
Wij zijn goed aangekomen in Hanoi, maar daar moet je wel wat voor doen. De reis duurde precies 24 uur en nog nooit hebben we tijdens een reis ons zo vaak moeten laten controlen, fouilleren, paspoorten en boardingpassen laten zien,kaartjes invullen en zelfs moesten we voor twee uurtjes wachten in China een visum aanvragen. ij zijn via Schiphol naar Beijing gevlogen, daar twee uur wachten op de volgende vlucht naar Guangzhung, daar vier uur gewacht op de vlucht naar Hanoi. Eenmaal aangekomen, twaalf uur s nachts lokale tijd, werden we keurig opgewacht door een taxichauffeur die ons naar het kantoor van het reisbureau bracht vanwaar we eerst met een taxi naar Hotel Nam Hai 2 werden gebrtacht, helaas dat was vol. Daarna met een nieuwe taxi naar Nam Hai 1 waar we hartelijk werden onvangen. Een prachtige kamer met alles erop en eraan, midden in het oude centrum van Hanoi. En hoewel het Nederlandse tijd nog maar 7 uur was, zijn wij meteen in bed gedoken (je moet je tenslotte wel zo snel mogelijk aanpassen). Het was maar goed dat we vroeg zijn gaan slapen want we werden al vroeg gewekt door het gebed vanuit een Minaret, we dachten even terug in het Midden Oosten te zijn.
Vanohtend rustig Hanoi gaan verkennen. Nou ja rustig...het verkeer is ook hier weer hectisch. Vooral de hoeveelheid brommers en scooters is gigantisch. Toch hebben weleens steden meegemaakt waar het erger is, het is een georganiseerde chaos. Mensen houden zich wel aan de regels, stoppen voor het stoplicht (er zijn er weinig) en laten voetgangers wel oversteken. Ze stoppen niet maar rijden netjes om je heen. Taxis en brommers toeteren allemaal om het hardst, het is een gezellige drukte. De mensen zijn vriendelijk, bescheiden en goed lachs. In de oude stad is van alles te koop, vooral veel kleurige en plastic spullen. Eten wordt op straat klaar gemaakt, de eerste gegrilde honden hebben we al gezien. Harry is maar goed af in Bobeldijk. We zijn naar het Kiemmeer geweest, midden in Hanoi. Een fel rode brug verbindt de stad met een tempeleilandje. Daarna geluncht in de Franse wijk, we durven ons nog niet echt aan het Vietnamese eten te wagen. Vanavond te vuurproef.
Vanmiddag kennis gemaakt met het regenseizoen. Na de hele dag warm en vochtig weer barstte rond vier uur de bui los. In twee uur tijd veranderde straten in kleine riviertjes wat brommers en autos overigens niet tegen hield. Het verbaasde ons dat de elektra niet uitviel want de draden hangen hier weer in hele bossen over straat, aan elkaar geknoopt en gebundeld.
Tijdens de bui werden we vriendelijk onthaald in een tempel waar we na rond gekeken te hebben thee kregen aangeboden van een oude dame. We hebben haar verrast door bij het weggaaan Cum N ( bedankt) te zeggen, wat ons een tandeloze lach opleverde.
Morgen naar Halong Bay, we blijven dan slapen op een boot....jullie horen van ons.

• 01 Juli 2008 - 11:50

Olga:

Heftige reis zeg, maar.... dan heb je wel wat.
    Veel plezier verder.

• 01 Juli 2008 - 12:40

Sarah En Alex:

Hoi hoi,

We zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Voor uitrusten geen tijd lezen we al. Klinkt allemaal leuk. Wel een gek idee dat jullie nu daar zitten.
    Hier alles goed. We hebben gister nog even met de timmermannen gesproken en volgens hun gaat 15 juli echt wel lukken dus dat is goed nieuws. Heel veel plezier op de boot!

Liefs Alex en Sarah

PS. Ik had jullie nog een smsje gestuurd maar dat is denk ik niet aangekomen.

• 01 Juli 2008 - 19:14

Atse:

Leuk om zo jullie reis te weer volgen en we zijn nieuwsgierig naar de foto's. Neem op tijd de rust want de indrukken zijn geweldig (denk ik!)
    Veel plezier.

• 01 Juli 2008 - 19:45

Hans En Nel:

Wat een belevenissen alweer tot nu toe. Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes, Hans en Nel

• 02 Juli 2008 - 09:56

Ellie:

Hallo Hans en Tilly,
    Jullie hebben al weer heel wat beleefd. De Vietnamese keuken al uitgeprobeerd? 'k Kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Ellie