De eerste dagen - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

04 Mei 2010 | Israel, Nazareth

Hallo Allemaal,
Midden in de nacht zijn we goed aangekomen in Tel Aviv. Met een taxi naar het hotel, dat aanvankelijk onvindbaar was. Gelukkig hadden we een taxichauffeur die wel wat moeite voor ons wilde doen en ons niet zomaar ergens heeft gedropt. Na een korte nacht heerlijk ontbeten op een terras in de zon. Daarna op zoek naar een taxi die ons naar het busstation zou brengen. Het werd een taxi naar Nazareth! De chauffeur was super trots op zijn mooie Mercedes. Onderweg heeft hij alle ins en outs van zijn prachtige auto aan ons laten zien, hij had zelfs een cursus Engels aan boord. Hans die voorin zat, werd er wel bij gehouden door onze chauffeur, hij heeft zijn knie bijna niet los gelaten terwijl hij alles vertelde wat wij onderweg tegenkwamen.Eenmaal in Nazareth werd er een tweede taxi bij geroepen om ons op de plaats van bestemming te krijgen. We werden door heel smalle straatjes geloodst, de chauffeur werd er nerveus van! Maar zo zijn wij dus heel makkelijk en snel in ons eerste hostel gekomen. De Fauzi Azar Inn (een hostel) is een prachtig, ongeveer twee eeuwen oud familiehuis met mooie beschilderde plafonds waar we heel gastvrij werden ontvangen. Onze kamers zijn heel oorspronkelijk met een mooi uitzicht over Nazareth. We maken kennis met Linda, een Amerikaanse, die ons uitleg geeft over de Jesustrail. Linda is een aparte vrouw, super enthousiast en energiek. Ze vertelt waar we op moeten letten, wat we mee moeten nemen enz. Na een rondje Nazareth, met een bezoek aan de aankondigings kerk en een heerlijke maaltijd, vallen we uitgeput in bed.
Na een heerlijk, uitgebreid ontbijt hebben we vandaag met Linda een toer door oud Nazarteh gemaakt. We hebben een moskee, de grotten onder Nazareth, natuurlijk de lokale markt bezocht en thee met kaneel en walnoten gedronken. 's Middags een openlucht museum bezocht waar we verzeild raakten in een Amerikaanse groep bejaarde bijbel fanaten. Daarna terug naar een van de winkels waar we groots ( meer dan twee kilo)gedroogd fruit hebben in gekocht voor onze wandeldagen. Vanavond lekker uit eten en dan gaan we morgen vroeg van start met de trail. We kijken er naar uit.
Liefs Inge, Hank, Hans en Tilly

• 04 Mei 2010 - 16:41

Sarah:

Klinkt goed! Met die taxi hadden jullie weer slim bekeken. Ik had Hans trouwens nog gesmst maar denk niet dat die is aangekomen. Met Harry gaat het goed. Hij ligt nu prinsheerlijk naast mij op de bank. Heel veel plezier de komende dagen!

• 04 Mei 2010 - 16:45

Aron:

Fijn om te horen dat jullie zo naar je zin hebben! Geneiet van het wandelen!

• 04 Mei 2010 - 19:35

@tse En Gerd@:

Hy luitjes,
    Zo de kop is eraf, met gelijk al een taxiavontuur en wie weet wat er allemaal nog volgt aan avontuur. Al wandelend kun je nog een hoop meemaken. Veel plezier en we kijken uit naar jullie verhalen.

• 05 Mei 2010 - 07:33

Corrie:

Veel wandel plezier en volgens mij gaan jullie van al dat gedroogde fruit als een speer Liefs Corrie

• 05 Mei 2010 - 07:50

Hans En Nel:

Meteen al weer van alles beleefd! Veel wandel plezier, aan het weer zal het niet liggen, het is daar prachtig zag ik. Hier koud!

• 05 Mei 2010 - 08:08

Jaap De Groot:

veel sterkte met lopen. Het is hier 8 graden, bij jullie zal de zon wel op je hoofd branden. Hebben jullie petjes, zodat je nek in de schaduw is (want daar ontstaat de zonnesteek). Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen!

Groet,

jaap

• 05 Mei 2010 - 14:02

Ineke En Marcel:

klinkt geweldig indrukwekkend, in een land met zo'n geschiedenis. een hele fijne vakantie gewenst en nog bedankt voor de leuke kaart