Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Tel Aviv

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

13 Mei 2010 | Israel, Tel Aviv

In Tel Aviv aangekomen eerst een rondje over de carmelmarkt en over de kunstmarkt die net op dinsdag wordt gehouden in de buurt van ons hotel. Daarna heerlijk aan het strand gelegen dat maar op 5 loopminuten afstand ligt. Een boulevard met alle grote hotels zoals Hilton, Sheraton etc. die langs de hele stad, overal is het strand dichtbij. Vanaf een hoger punt lijkt uitzicht over de stranden op de Copa Cabana in Rio. De sfeer in Tel Aviv is totaal anders dan in Jeruzalem. Is Jeruzalem een oosterse, arbabische stad Tel Aviv doet meer westers/ zuid-amerikaans aan. Duidelijk een mengelmoes van alle invloeden die de immigranten hebben meegenomen.

De volgende dag lopend over de boulevard naar Jaffa gegaan. Daar een rondwandeling gedaan met een plaatselijke gids. Jaffa was voorheen een belangrijke havenstad maar dat is niet meer te zien. Er wordt veel moeite gdaan om de oude, vaak verlaten gebouwen in oude glorie te herstellen. Jaffa is nog redelijk autentiek en geeft een beeld van hoe de eerste immigranten (rond 1930) hebben gewoond en geleefd. Daarna door de oudste wijk van Tel Aviv, Neve Zedek gewandeld. De wijk waar van oudsher de intellectuele hebben gewoond en wat nu is overgenomen door juppen. Wel hele leuke kleine straatjes met witte lage huisjes die aan ons idee van het midden oosten beantwoorden.
's Middags weer heerlijk op het strand gelegen, prima temperatuurtje.

In Tel Aviv is eigenlijk alles op loopafstand. Vandaag via de grote winkelstraten met veel mooie kleding en sieraden, naar de oude haven gelopen. Daarna via de boulevard terug. Lekker vis gegeten op een terras aan zee. Wij krijgen last van het Zwitserlevengevoel. Natuurlijk ook weer naar het strand geweest. En nu zitten we met een wijntje op het dakterras van ons hotel. Morgen komen Inge en Henk hier aan na hun bezoek aan de dode zee en Petra. Helaas zit het het dan al weer op en vliegen we zaterdag naar huis.

We hebben genoten,
tot snel
Hans en Tilly

• 13 Mei 2010 - 20:45

Sarah:

Heerlijk zo op het strand. Geniet er nog maar even van want hier is het weer niet zo mooi. Wat zijn die twee weken snel gegaan. Tot zaterdag! x

• 14 Mei 2010 - 18:57

Atse:

Wow krijg ook al weer heimwee naar dat 'zwitserleven' gevoel na het lezen van lekker eten en zonnen. Tot zaterdag PS als jullie laat aankomen zorg voor warme kleding:(

• 15 Mei 2010 - 11:26

Ellie:

Hallo Hans en Tilly,
    Net alle verslagen gelezen. Jullie hebben weer veel gezien en beleefd. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    De temperatuur bij jullie is om jaloers op te zijn. Italië was helaas te koud en te nat voor de tijd van het jaar. Maar de route was schitterend!
    Groetjes, Ellie