Nogmaals Damascus, op naar Jordanie - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Nogmaals Damascus, op naar Jordanie - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Nogmaals Damascus, op naar Jordanie

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

02 Januari 2008 | Jordanië, Amman

Na ons bericht van de vorige keer hadden we nog een dag zonder de groep in Damascus. Zij gingen namelijk voor een dag naar Baalbek waar wij al waren geweest tijdens ons bezoek aan Libanon. Wij hebben er een rustig dagje van gemaakt omdat Hans zich niet helemaal OK voelde. We hebben het Nationaal Museum hebben bezocht, erg mooi met veel achtergrond informatie over de plaatsen die we al eerder hadden bezocht of nog gaan bezoeken. Foto's mochten er niet worden gemaakt, maar een aardige suppoost ging voor ons wel even op de uitkijk staan. Hij maakt zelfs, op zijn aandringen , een foto van ons voor een van de kunstwerken. Erg grappig allemaal. 's Avonds genoten van het uitzicht over de stad, honderden lichtjes, waarvan heel veel neongroen, de kleur van de Islamitische hemel. Daarna met de hele groep uit eten, en klinken op het nieuwe jaar. Dat klinken moest wel met zelf gekochte bubbelwijn, op het openlucht dakterras want in de christelijke wijk was geen tafeltje meer te krijgen (hoe zou dat toch komen). Helaas was Hans de volgende dag nog niet erg opgeknapt, maar gelukkig hadden we een reisdag en kon hij lekker onderuit hangen in de bus. Onderweg naar Amman hebben we nog Bosra bezocht, ook een prachtige archeologische site die, heel wonderlijk nog voor een groot deel gewoon bewoond wordt. Mensen wonen in en tussen de ruines, houden koeien en schapen, rijden rond op prachtige brommers. De mensen zijn hier arm en het lijkt mij een zwaar leven op deze manier. Na de nodige grens formaliteiten laat aangekomen in Amman waar we kennis hebben gemaakt met onze nieuwe gids en chauffeur. Tot onze verbazing krijgen we er ook een politieagent bij, hij zal de hele reis met ons mee gaan voor onze veiligheid. Zodra de bus reed viel onze held en beschermer direct in slaap.
Helaas vanochtend bleek Hans dan toch echt de griep te hebben en besloot hij om niet mee te gaan. Jammer want we gaan naar de Dode Zee.
Eerst nogt Jeresh bezocht, ook hier weer veel prachte overblijfselen van een Romeinse stad maar ik ben zo langzamerhand wel wat cultuur moe aan het worden. Het is allemaal zo mooi en indrukwekkend dat het hoofd overloopt. Daarna naar de Dode Zee, waar we heerlijk hebben liggen dobberen. Het is echt raar dat je in het water ligt maar niet kunt zwemmen, je benen komen steeds vanzelf weer boven. Aan de overkant kun je Israel zien liggen, we hebben uitzicht op de Olijfberg. Bij het wegrijden, het is dan donker zien we in de verte de lichtjes van Jericho.
Morgen gaan we op weg naar Petra, ik hoop dat Hans dan weer wat is opgeknapt. Veel liefs, Tilly

  • 02 Januari 2008 - 20:17

    Aron:

    Hans beterschap!

  • 02 Januari 2008 - 20:35

    Sarah En Alex:

    He Hans en Til,

    Wat vervelend dat Hans de griep heeft. Inderdaad hopen dat hij zich snel weer wat beter voelt. Krijgen jullie mijn mailtjes wel die ik stuur? Heel veel plezier in Petra!

    Kus Sarah

  • 02 Januari 2008 - 21:10

    Atse En Gerda:

    Jammer Hans dat je ziek bent, hopenlijk knap je weer snel op want er valt nog wel wat te zien. We begrijpen het Tilly dat je 'cultuurziek' wordt, maak maar wel foto's want dan komen de indrukken later wel weer terug.

    groeten Atse en Gerda

  • 03 Januari 2008 - 10:23

    Ellie:

    Hallo Hans en Tilly,
    Wat vervelend dat Hans ziek is geworden. 'k Hoop dat hij snel weer opknapt en dat jullie nog wel kunnen genieten van jullie reis.
    Groetjes, Ellie

  • 03 Januari 2008 - 10:26

    Corrie:

    een heel gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!
    ik had al een smsje gestuurd maar je weet het nooit met mijn mobile telefoon cariëre.
    wat jammer dat hans het ff moet afweten en ik hoop dat hij weer opgeknapt voor het prachtige Petra.
    ik ben heel benieuwd hoe jullie dit vinden.
    Cultuur moeheid hoord wel een beetje bij zo'n reis maar het is waar wat Atse schrijft, thuis komt het allemaal weer boven drijven via de foto's.
    vandaag is het gevoelsmatig ontzettend koud[-8] dus is het raar dat jij daar in de rode zee drijft waarschijnlijk met een heerlijk zonnetje.
    lieverds, nog ff genieten en dan over een paar dagen alweer naar huis.
    Correi

  • 03 Januari 2008 - 14:09

    Stan/rita:

    Hoi wereldreizigers, Weten jullie zeker dat het griep is? Na mijn Dengue ervaring weet ik dat je soms een iets andere virus op kunt lopen dan het griepvirus? Hans, ik hoop dat je gauw weer opknapt, zo mis je de helft dat is toch zonde, Petra schijnt erg mooi te zijn, voorlopig worden er nog indrukken gestapeld, maar ik begrijp het gevoel dat het soms te veel is. Het is goed dat jullie schrijven, dan blijft er veel hangen en straks de foto's. Voor je het weet zit je op je eigen plee en lig je in je eigen bedje, geniet er dus nog maar even van. Liefs Rita.

  • 03 Januari 2008 - 21:18

    Henk En Inge:

    Jammer dat Hans ziek is. Hopelijk kanpt hij snel weer op Komt toch niet van die tostie uit dat smoezelige tentje he ?
    Goede reis verder en blijven opletten hoor!!

  • 06 Januari 2008 - 12:31

    Corrie:

    ik weet niet of jullie dit nog lezen in Aman!!!!!!!!!!!!. wat een muts ben ik hé,
    maar goed ik ben er ook morgen hoor.
    als jullie geland zijn bel me dan mobiel ivb file. ik ben heel benieuwd naar julle verhalen.
    tot morgen!!!!!!!!!!!!
    Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2008

Mui Ne en tevens laatste bericht uit Vietnam

23 Juli 2008

Mekongdelta

20 Juli 2008

Ho Chi Minh Stad

18 Juli 2008

Laatste dagen Hoi An

15 Juli 2008

Hoi An
Hans en Tilly

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 46978

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Ecuador en Galapagos

09 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Sumatra en Bali

13 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Mexico

22 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Sri Lanka

02 Mei 2010 - 15 Mei 2010

The Jesustrail

04 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

China

29 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: