Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Hans en Tilly - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: Hans en Tilly

Blijf op de hoogte en volg Hans en Tilly

14 Juli 2009 | China, Pingyao

Vannacht met de nachttrein van Beijing naar Pingyao gereisd. Nog nooit zoveel Chinesen bij elkaar gezien als op het station van Beijing. Ongelooflijk wat een hectiek, reizigers staan al twee uur in de rij voor de trein aankomt, verdringen elkaar en praten druk. We kregen het er een beetje benauwd van. Daarna in de trein met natuurlijk de gebruikelijke onduidelijkheid over wie in welk bed hoort. Drie mensen boven elkaar in stapelbedjes. Helaas, wat aan de smalle kant voor Aron die ingeklemd lag en zich bijna niet meer kon bewegen. Hoewel dus smal, in sommige bedden lagen zelfs twee personen b.v.moeder met kind etc. Al met al, na een gezellige nacht met locals, kwamen we om 7.30 aan in Pingyao. In de loop van de dag het historisch centrum bekeken wat erg mooi maar ook toeristisch is. Heel veel winkeltjes en stalletjes met allerlei "antieke" beeldjes en voorwerpen. Daarna de rust opgezocht van de stadsmuur, gebouwd tijdesn de Mingdynastie om de vaijanden buiten te houden. Hier niet steeds aparte tickets kopen maar alleen beschikbaar een combikaart voor 19 bezienswaardigheden, of je ze wil zien of niet. 's Avonds worden de straatjes hier verlicht met rode lampionnen wat een feestelijk aanblik is. Natuurlijk kan je ook hier weer lekker eten.
Vandaag hebben we een tempel iets buiten Pingyao bezocht. We hebben ons er heen laten brengen door een brommertaxi, een ervaring op zich. Gelukkig een stuk minder druk, en nog in redelijk oorspronkelijke staat. In de tempel staan over verschillende gebouwen verspreid 2000 Boeddhabeelden in verschillende maten en met verschillende functies. Een bizar geheel. Het was vandaag de heetste dag tot nu toe, een 35+ dag. Vanavond vertrekken we, opnieuw met de nachttrein, naar Xian.
Groeten Aron, Hans en Tilly

• 14 Juli 2009 - 14:32

Hans En Nel:

Hoi allemaal,

en wij maar zeuren hier over het openbaar vervoer.
    Het kan dus veel erger!!!
    Wat een indrukken zullen jullie opdoen. Dat worden weer heel veel foto's!.
    Veel plezier verder.